Turizm değerlendirmesi!

Turizmci Muhammed Enes Özkılıç, 2019 yılı turizm sezonunu değerlendirirken, Van'ın bu yıl İranlılar ve iç turizmden yana yüzünün güldüğünü, Irak piyasasına yapılan girişimlerin de yavaş yavaş sonuç vermeye başladığını s

VAN 5.12.2019 14:50:24 0
Tarih: 01.01.0001 00:00

VAN'IN SON YILLARDAKİ TURİZM HAREKETLERİ

Kentin son bir kaç yıllık turizm potansiyeline kısaca değinen turizmci Özkılıç şunları söyledi: “2017 yılında bizim çok güzel bir İran pazarımız vardı. 2018’de de büyük hedeflerimiz vardı ama büyük hedeflerimiz o zaman ciddi derecede zarar gördü. 2018’in yaralarını 2019’da sarmaya çalıştık. Bu yıl çok sayıda İranlı turist ilimizi ziyaret etti. Yine Irak'tan da bu yıl turistler gelmeye başladı. Söz konusu bu iki ülkede yaşanan sıkıntılar, direkt olarak bizim turizmimizi de etkiliyor. Bu ülkelerden bir tanesinin bile zarar görmesi, Van ticaretinin, ekonomisinin ciddi derecede yara almasına sebep oluyor. Fakat bu yıl çok sayıda İranlı turisti ağırladık. Umarız ki söz konusu İranlı turistler Van'dan mutlu ayrılmışlardır. Çünkü mutlu ayrılmışlarsa bir daha Van'a gelme ihtimalleri kuvvetli demek. Yine Iraklı turistlerin de Van'a ilgileri gün geçtikçe artacaktır. İç turizmde de hareketli bir yılı geride bırakıyoruz."

“BUGÜNÜN MEYVELERİNİ 3-4 YIL SONRA YİYECEĞİZ”

Bu yıl bazı Vanlı turizm temsilcilerinin Irak’a yaptıkları ziyareti de değerlendiren ve bunun kent turizmine olan etkisini anlatan Özkılıç, turizm için atılacak her adımın kentin geleceği için çok önemli olduğuna vurgu yaptı. Özkılıç: “Irak piyasası çok büyük, kârlı bir piyasa ama bu yıl istediğimiz sayıya ulaşamadık. Fakat bu piyasa ile ilgili yeni yeni girişimlerimiz oluyor, koşturuyoruz. Irak piyasasında daha çok ön plana çıkmaya çalışıyoruz, tabi bu yavaş yavaş olacak bir şey. Bir turizmci olarak İranla yaklaşık 9 senedir çalışıyorum ve İran son 4 senedir piyasada aktif gözüküyor. Bu nedenle Irakla ilgili girişimlerimizin meyvelerini de biz 3-4 yıl sonra yiyebileceğiz diye tahmin ediyorum. Irak piyasasına yönelik çalışmalarımız devam edecek, zaten bu çalışmalar sonucunda bu yıl az da olsa gelmeye başladılar. Van, ekonomik açıdan Iraklılariçin çok ucuz bir memleket. Ayrıca hem sahili, hem gölü, hem alışveriş merkezleri, hem kültürel tarihi dokusuyla Iraklıları cezbedebilecek bir il" diye konuştu.

“UÇUŞ KONUSUNDA CİDDİ SORUNLAR YAŞADIK”

Van'ın turizm anlamında yaşadığı sıkıntıya da değinen Turizmci Özkılıç, uçuş sayısının azlığının turizmin önündeki en büyük engellerden biri olduğuna işaret etti. Özkılıç, şöyle konuştu: “Bu sene kent olarak uçuş konusunda çok ciddi sorunlar yaşadık ve halen de yaşıyoruz. Ankara seferimizin 1 ya da 2'ye düşmesi, yaz dönemindeki uçuşların sayısının 11'e düşmesi büyük sorunlar yaşanmasına sebep oldu. Bu uçaklar sadece Van yolcusuna dahi yetmezken, ek olarak Hakkari, Yüksekova, Bitlis, Tatvan, İranlı yolcular da söz konusu. Yani bu kentlerin hepsinin transferleri Van’dan sağlanıyor. Van seferi de hiç bir şekilde yetmiyor. Açıkça diyorum; uçuşların 20 seferin altına düşmemesi gerekiyor ki, Van hem turizmini geliştirsin, hem de kendi içindeki misafirlerini gönderebilsin. Biz tur yapmak ya da yerli turist getirmeye çalışıyoruz ama, hem fiyatların yüksekliğinden dolayı hem de uçuş sayısının yetersizliğinden kaynaklı bunu yapamıyoruz. Hem özel şirketlerin hem de Türk Hava Yolları (THY) gibi devlet şirketinin mutlaka elini taşın altına koyması lazım.”