Duhok turizm heyeti memnun ayrıldı

Sağlık turizmi başta olmak üzere kültür turları için 5 gün boyunca Van Gölü havzasında gözlem yapan 10 kişilik Duhok turizm heyeti, önceki gün son turlarını gerçekleştirdikleri Van’dan ayrıldı. Vangölü Havzası Turizm Derneği (V

VAN 24.07.2019 10:17:25 0
Tarih: 01.01.0001 00:00

VAHATUDER’in girişimleriyle 18 Temmuz günü Üzümlü Sınır Kapısı’ndan önce Hakkâri’ye, oradan da Van’a geçen Duhok’tan 10 turizm acentesi yetkilisi, daha sonra Bitlis, ardından da diğer bir havza ili olan Ağrı’nın Doğubayazıt ilçesine geçti.

TARİHİ YERLER GEZİLDİ

Van’da, Ticaret ve Sanayi Odası’nda bir de brifing alan turizmci heyeti, Van Kalesi, Akdamar Adası, Muradiye Şelalesi, Mollakasım Mavi Bayraklı Plajı, Edremit sahili ve diğer plajları dolaşma imkanı buldu.

Heyet, Bitlis’te de Nemrut krater gölü, Doğubayazıt’ta ise, Ahmedi Hani Türbesi ve İshak Paşa Sarayı’nı gezdi.

SAĞLIK TURİZMİ

Duhok heyetinin bir diğer gözlem alanı da sağlık turizmiyle ilgili oldu.

Kendi memleketlerinde tedavisi imkânsız hastalarını Türkiye’nin batı illerine götürmek zorunda olanlar için heyet üyelerinin bir ön araştırma da yaptığı ve bu konuda bilgiler topladığı öğrenildi.

“MEMNUN AYRILDILAR”

Duhok heyetine 5 gün boyunca eşlik eden VAHATUDER Başkanı Abdullah Tunçdemir, heyetin bölgeden memnun ayrıldığını söyledi.

Heyet üyelerinin adeta havzadan çıkmak istemediğini belirten Tunçdemir, gazetemize şu açıklamada bulundu:
“Gelip buraları gördüler, hayran kaldılar. ‘Antalya’ya, İstanbul’a gidiyorduk, 2-3 gün sonra sıkılıyorduk, ‘hadi gidelim’ diyorduk birbirimize. Ama buradan da gitmek istemiyoruz, burası aynen Duhok gibi.’ dediler. Nemrut’a gidiyoruz dedik, ‘o dağa kim çıkar?’ dediler, görünce de geri dönmek istemediler. Hele Muradiye Şelalesi’nden çıkmak istemediler. Akdamar’a gittik, plajları dolaştırdık, Mollakasım’da göle girdiler, çıkmak istemediler. Doğubayazıt’ta Ahmedi Hani Türbesi ve İshak Paşa Sarayını gezdik. Nereyi gördülerse hayran kaldılar, sonra da ‘biz neden şimdiye kadar buraya gelmedik?’ diye hayıflandılar. Son derece memnun gittiler buradan.”

İLK KAFİLE İLK İMAJ

Acente yetkililerinin ülkelerine döndükten sonra tur planlayacaklarını, Van’a gelecek turların da iyi karşılanması gerektiğini belirten Tunçdemir, “Burada esnafa çok iş düşüyor. Bunlar yeme içme konusunda çok para harcıyorlar. Tüm esnafa, herkese katkıları olacak. Ancak fazla fiyat olmaması lazım, tam tersine alışverişlerde indirim uygulanması lazım. Bu yeni ve çok önemli bir pazar, bizim bu pazarı mutlaka kazanmamız ve genişletmemiz lazım” diye konuştu.

“BU İŞLERİ KENDİ İMKANLARIMIZLA YAPIYORUZ”

Irak pazarı ile kurdukları ilişkilerde tüm masrafların VAHATUDER üyeleri tarafından karşılandığını ifade eden Tunçdemir, “Biz devletten en ufak bir destek almadan bu işi kendi imkânlarımızla yapıyoruz. Havza illerindeki dernek üyelerimiz masrafları karşılıyor. Biz Ayanıs Tur olarak Eylül-Ekim aylarında Duhok’a ve diğer illere yönelik turlar başlatacağız. Serbest piyasadır, diğer acenteler de bunu yapabilirler. Erbil’den de yakında bir heyetin gelip havzada gözlem yapmasını bekliyoruz” diye kaydetti.