Ankara yolunda 5. gün

Barınma sorunlarına dikkat çekmek amacıyla Ankara'ya yürüme kararı alan Vanlı depremzedeler bu yürüyüşlerini sürdürüyor. Depremzedelerden Ali Ahi, Ankara'ya gitmekte kararlı olduklarını söyledi.

VAN 2.05.2014 09:21:08 0
Tarih: 01.01.0001 00:00
Haber: Adil HARMANCI

Van'da 2011 yılı Ekim ayında meydana gelen deprem ardından kiracı konumundaki birçok aile Anadolu Konteynerkent'e yerleşti. TOKİ konutlarının inşa edilmesinden sonra konteynerkent kısmen boşaltılırken, TOKİ'lerde yer verilmeyen ve kiraya çıkacak durumları olmayan 44 aile ise konteynerlerde kalmaya devam etti.
Valiliğin 'boşaltın' çağrılarına rağmen konteynerleri boşaltmayan depremzedelerin bu kez de elektrikleri kesildi. Barınacak yer talebinde bulunan depremzedeler bunun üzerine açlık grevine oturdu. Sivil toplum örgütlerinin de araya girmesiyle uzun bir aradan sonra konteynerkente tekrar elektrik verildi. Ancak depremzedelerin 'barınacak yer' talepleri karşılık bulmadı.
Bazı sivil toplum örgütlerinin yürüttüğü kampanya ile 2 depremzede aileye ev satın alınsa da bu yöntem çözüm olmadı.

ANKARA'YA YÜRÜME KARARI
Barınma sorunları sürüncemede kalan depremzede aileler bunun üzerine Ankara'ya yürüme kararı aldı.
28 Nisan günü yürüyüşe geçen ailelere polis önce engel olmak istedi, ancak daha sonra yürümelerine izin verildi. Edremit yakınlarında kadınlar, çocuklar, hasta ve yaşlı erkekler geri dönerken 9 depremzede ise yola devam etti.

İLK DURAK DİYARBAKIR
5 gündür Tatvan, Bitlis ve Batman üzerinden yürümelerine devam eden depremzedelerin ilk durağı Diyarbakır olacak.
Depremzedelerden Ali Ahi, ilk gün Van'ın Gevaş ilçesine kadar yürüdüklerini, karanlık basınca kiraladıkları bir araçla Tatvan'a gittiklerini söyledi.
Geceleri vardıkları yerlerde pansiyon ve misafirhanelerde kaldıklarını belirten Ahi, yolda yaşananları şöyle anlattı:
"Biz daha çok yürüyoruz. Geceleri bir yerde konaklamak için araç arayışına giriyoruz. Yoksa daha çok yürüyoruz. Tatvan, Bitlis ve Veyselkarani'de pansiyon ve misafirhanelerde kaldık.
Kaldığımız yerlerde de parasını ödüyoruz. Şu anda da Kozluk'tan Batman'a doğru yürüyoruz.
Gittiğimiz yerlerde polis-asker rapor tutuyor. Zaten hepsinin haberi var. Kendi merkezlerine bildiriyorlar. Bize yardımcı olmak istiyorlar, 'araç verelim' diyorlar biz kabul etmiyoruz."

BİTKİN OLANLAR VAR
Kendilerini takip eden bir ambulans ya da başka bir araç olmadığını da belirten Ahi, "Bazı arkadaşlarımız psikolojik bunalıma girdi, bitkin düştüler. Bizi en çok yeme-içme konusu olumsuz etkiliyor. Yanımızda bir şey taşıyamıyoruz, yarı yolda aç kalıyoruz." dedi.

ANKARA EMNİYETİ ARADI
Ankara emniyetinden bir yetkilinin kendilerini aradığını da belirten Ahi, şöyle dedi:
"Bitlis'te iken bizi Ankara emniyetinden bir şube müdürü aradı. 'Burada sizi bekliyoruz, ne zaman varacaksınız?' diye sordu. Zaten Batman'dan sonra Diyarbakır'a gideceğiz, orada kendi aramızda bir değerlendirme yapıp, bazı kurumlarla görüşeceğiz ve yine yola devam edeceğiz."