Vali Bilmez: Van, ortak paydamız olmalı

Van'daki gazetecilerle bir araya gelen Van Valisi ve Van Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mehmet Emin Bilmez, kentte birbirini çekemeyenler olduğunu dile getirerek, "Bir Vanlı başarılı olduğunda, bir başka Vanlı onu çekemiyor. Çe

SİYASET 12.01.2021 11:03:32 0
Tarih: 01.01.0001 00:00

Van Valisi ve Van Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mehmet Emin Bilmez, 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü nedeniyle basın mensuplarıyla bir araya gelerek önemli açıklamalarda bulundu.

İpekyolu Gençlik Merkezinde yapılan toplantıya Vali Bilmez'in yanı sıra Gençlik ve Spor İl Müdürü Nevzat İnanç da katıldı.

Kentteki ulusal ve yerel basın mensuplarına samimi açıklamalarda bulunan Van Valisi Mehmet Emin Bilmez, Bahçesaray yolunda yaşanan çığ faciası, depremler ve Van Gölü'ndeki göçmen faciasına değindi. Vali Bilmez, aynı zamanda Park AVM, Kent Meydanı, VOTAŞ ve Belediye İş Merkezi hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

“2020 YILI VAN İÇİN HÜZÜN YILI OLDU"

Van'ın 2020 yılını değerlendiren ve Başkale depremine değinen Vali Bilmez, "2020 yılı Van için hüzün yılı oldu. 4 Şubat 2020 tarihinde meydana gelen çığ felaketi ardından düşen ikinci çığda 42 vatandaşımız hayatını kaybetti. Son cenazemizi çığın 39. gününde çıkartabildik. 23 Mart 2020 tarihinde kar yağışının zirvede olduğu bir dönemde Başkale depremi meydana geldi. Depremin saati vatandaşların hayvanlarına yem vereceği zamana denk gelmesi çok şanslıydı. Herkes dışarıdaydı eğer öyle olmazsaydı sadece Gelenler Mahallesinde belki 60'a yakın cenaze çıkabilirdi. Orada 10 vatandaşımız hayatını kaybederken 67 vatandaşımız yaralandı. Belki de tarihte ilk kez insanların yanında birde hayvanlara çadır kurduk. Çünkü insanlara çadır kuruyoruz, girmiyorlar kuzulama dönemi olduğu için hayvanlarını çadıra yerleştiriyor" ifadelerini kullandı.

Van'daki göçmen hareketliliğine değinen Vali Bilmez, "Biz bunlarla uğraşırken koronavirüs hastalığının İran'da görüldüğü acilen önlem almamız gerektiğini söylediler. Bizde hemen harekete geçerek gerekli önlemleri almaya başladık. Çevre  illerden Van'a özel harekat getirdik, Saray'da birinci sınırda asker, ikinci sınırda jandarma özel harekat polisi nöbet tutuyordu. Bu yıl yaklaşık 95 bin göçmen baskısıyla karşı karşıya kaldık. Bunun büyük bir kısmını sınırda engelledik, bazılarını askeri bölgede, bazılarını da iç bölgelerde yakaladık. Göçmenlerin sokakta dolaşmalarına müsaade etmedik. Daha önce otogarda yüzlercesi yatıyordu. Bizim bu sene maruz kaldığımız göçmen baskısı eski yıllardan daha fazla olmalarına rağmen sokakta varlıklarını halk görmedi. Zaman zaman sınırı geçtikten sonra Ahlat, Adilcevaz ve Tatvan yol kenarında yürürken göründüler. Bizim bölgede yakalanmadan giden göçmenler başka yerde rahat davranıyor. 5 Göçmende koronavirüs tespit ettik, bu göçmenleri ön kabul merkezinde 14 gün karantinaya aldıktan sonra geri gönderiyoruz. Ülkemizde ön kabul merkezi sadece Van'da bulunuyor. Göçmenlerden virüs kapan herhangi bir olayımız da olmadı. Göçmenlerden koronavirüs konusunda bu kadar rahat edebileceğimizi tahmin etmiyorduk. Tabi alınan tedbirler sayesinde başarılı olduk. Yazın Gürpınar ve Saray'da meydana gelen deprem yine bizi sarstı. Saray'ın 6, Gürpınar'ın 3 mahallesinde deprem hasara yol açtı. Bir ay öncede Tuşba ilçemizin Ermişler Mahallesinde yaşanan depremde 55 yapı da hasar bıraktı. Çok şükür o depremde can ve mal kaybımız olmadı. Sanırım 2011 Van depreminde yıkım kararı verilen ancak yıktırılamayan yapılar hasar gördü. Tabi şuan çalışmalar devam ediyor" dedi.

"TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜK DENİZ KAZASI 2020 YILINDA VAN'DA MEYDANA GELDİ"

Türkiye'de en büyük deniz kazasının Van Gölü'nde meydana geldiğini belirten Vali Bilmez, "1650 rakımla Türkiye'nin en yüksek rakımına sahibiz. Türkiye'nin en büyük deniz kazası 2020 yılında Van'da meydana geldi. 61 cenaze gölden çıkardık, ülkemizde bugüne kadar deniz kazalarında 61 can kaybı yaşanmadı. Maalesef Van'da meydana geldi. Cenaze arama çalışmaları uzun zaman aldı. Hem deniz kuvvetlerinin dalgıç ekipleri hem sahil güvenlik ekiplerinin dalgıç ekipleri hem de jandarmanın dalgıç ekipleri Van Gölünde aylarca çalışma yaptı. 15 cenaze Van Gölü yüzeyinde çıktı. Diğerleri Van Gölü'nün derinliklerinde çıkartıldı. Rol cihazıyla arama çalışmaları yapılıyordu. Rol cihazı en fazla 120 metre derinliğe inebiliyordu. Biz bunlarla uğraşırken bir gece görev dönüşü polis uçağı düştü. Polis uçağının nereye düştüğünü bilmiyorduk, önce Van Gölü'ne düştüğünü söylediler. Hemen dalgıçlarımızı görevlendirip arama kurtarma çalışmalarına başladık. Bunların hepsini 2020 yılında yaşadık. Umarım 2021 yılı 2020'yi aratmaz. Bulaşığı hastalığın, kazaların azaldığı bir yıl geçmesini diliyorum. Bakın geçtiğimiz yıl kar çok iyi yağdı. Biz Büyükşehir Belediyesi olarak 15 bin kamyon kar taşıdık. Artık dökecek yer bulamıyorduk, Sıhke Gölü'nün kenarına hafriyat malzemesi döker gibi gidip döküyoruz. Sonra Van Gölüne dökmek istedik fakat içinde yüzde 10 çöp çıktığını ifade ettiler. Van Gölüne dökemedik. Bu sene de kar sadece bir kez tek iyi yağdı. Şuan karın yağmasını bekliyoruz. İnsanoğlu kar yağınca da dert yanıyor, yağmayınca da dert yanıyoruz" diye konuştu.

"VAN'DA ESKİDEN KENT KÜLTÜRÜ, DAYANIŞMA KÜLTÜRÜ VARDI"

Van'da herkesin birbirinin ayağından tutup aşağıya çekmeye çalıştığını belirten Vali Bilmez, "Van'da hem bilgi kirliliği hem de algı operasyonu çok çabuk yayılıyor. Van'da 2 yıl sonra yapılacak oda seçimler Cumhurbaşkanlığı seçiminden  daha çok gündemi meşgul ediyor. Daha çok kutuplaşmaya yol açabiliyor. Kayseri'de, Konya'da sanayici buranın on katıdır. Ben 6 yıl Konya'da kaldım. Orada ticaret ve sanayi odası da değişti ama sokağın haberi bile olmuyordu. İşadamları kendi aralarında konuşur tartışırdı. Öyle seçim yapılırdı. Seçim olup bittikten sonra haberimiz olurdu ama burada daha seçim yokken dernekler, vakıflar kuruyoruz. Sanki iktidarı alıyormuşuz gibi, halbuki ne doğru düzgün bir ticaretimiz ne de doğru düzgün bir şeyimiz. Daha yeni yeni var olmaya çalışıyoruz. Esnafımızın bütün ihracatını toplasan Gebze'deki bir firmanın bir yıllık bilançosunu ancak karşılıyor. Birlikteliğimiz de çok yok. Herkes herkesin ayağını aşağıya çekiyor. Birbirine destek olan bir yapımız da yok. Van'da eskiden kent kültürü, dayanışma kültürü vardı. Farklı olanlarda biraz birbirine destek verirdi maalesef bu özelliğimizde azaldı" ifadelerini kullandı.

"İKİLİ OYNAMA VAN'A ÇOK BÜYÜK ZARAR VERDİ"

Van'a ikili oynayan insanların olduğunu belirten Vali Bilmez, "Geçtiğimiz günlerde gençlerle yaptığımız bir söyleşi de seçilmiş birinin koltuğuna oturmuş biri olarak rahatsız olmuyor musunuz? sorusu soruldu. Ben İçişleri Bakanlığı tarafından görevlendirildim. Beki Kaya'nın eşi mahkeme kararıyla iki ay önce gelerek işine başladı. Mahkeme kararlarını uygulamamak gibi bir şey yapamayız. Bakın kent danışma meclisinde Kandil'e selam gönderen birileri var ama dışarıda beni gördüğü zamanda ellerimi öpenler var. Bu ikili oynama Van'a çok büyük zarar verdi. Bizim ana sıkıntımız budur. Oysa Van, ortak paydasında buluşmak gerekir" dedi.

AFAD MÜDÜRÜ NEDEN DEĞİŞTİ?

Van Valisi Mehmet Emin Bilmez, 9-10 ilde AFAD müdürünün değiştiğini belirterek, Van AFAD Müdür Osman Uçar'ın, bir soruşturma veya bir cezadan dolayı görevden alınmadığını belirtti.

Ulaşımın Van'ın en önemli sorunlarının başında geldiğini belirten Van Valisi ve Van Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mehmet Emin Bilmez, bu sorunu çözmek için defalarca minibüs kooperatifi ve şoförler odasıyla görüştüklerini fakat bir sonuç alamadıklarını ifade etti. Van'ın ulaşım sorununu çözmek için 54 tane otobüs aldıklarını belirten Vali Bilmez, minibüsçülerin yola gelmemesi halinde 100 tane daha otobüs alacaklarını vurguladı.

"ESKİ VASKİ BİNASI ACİLEN YIKTIRILMALI"

Van Valisi ve Van Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mehmet Emin Bilmez, 2011 yılında meydana gelen depremde ağır hasar alan eski VASKİ binasıyla ilgili önemli açıklamalarda bulundu. 2011 yılında meydana gelen depremde ağır hasar alan sürekli gündemi meşgul eden eski VASKİ binasıyla ilgili açıklamalarda bulunan Vali Bilmez, binanın acilen yıktırılması gerektiğini vurguladı.

VALİ BİLMEZ, KENT MEYDANI'NA AÇIKLIK GETİRDİ

Van Valisi ve Van Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mehmet Emin Bilmez, kent meydanında yaşanan sorunlara açıklık getirdi. Van Valisi Mehmet Emin Bilmez, bir Vanlının şikayette bulunması üzerine kentsel dönüşüm projenin iptal olduğunu ve burada çalışmaların yapılamadığını ifade etti.

Cumhuriyet Caddesi'nde yapıldığı günden bu yana gündemden bir türlü düşmeyen Van PARK AVM'yle ilgili açıklamalarda bulunan Vali Bilmez, daha önce belediyeden 75 dükkânı kiralayan şahsın, dükkanları başkalarına 10 yıllığına kiraya verdiği belirterek, yeni sıkıntılar yaşanmaması için bu kez daha dikkatli olunacağını ifade etti.

"VANSPOR'A İMKÂNLARIMIZ DOĞRULTUSUNDA DESTEK SUNACAĞIZ"

Vali Bilmez geçtiğimiz yıl imkanları doğrultusunda Vanspor'a destek verdiklerini belirterek, bu yılda bütçeleri el verdiğince kurallar çerçevesinde destek sunacaklarını ifade etti. Öte yandan Vali Bilmez, kısa vadede yeni bir belediye binası yapma imkanlarının olmadığını belirterek, kentin önemli sorunlarının olduğunu ve bunların başında ise arıtma tesisinin geldiğini ifade etti. Vali Bilmez, Van'ın önemli sorunlarının çözülmesinin ardından yeni hizmet binasını başka bir bölgeye yapılmasının doğru olacağını söyledi.