Tuğrul; “Yenilenen duraklar, kent estetiğine katkı sunacak”

Van Şoförler ve Otomobilciler Odası Yönetim Kurulu Başkanı M. Emin Tuğrul, taksi duraklarının yenilenmesinin kent estetiğine büyük katkı sağlayacağını belirterek; “43 taksi durağımız var. Biri yenilendi, 10'u da yenileniyor. Tamamı

VAN 17.08.2018 11:50:13 0
Tarih: 01.01.0001 00:00

Tuğrul gazetemize yaptığı açıklamalarda Van Büyükşehir Belediyesi tarafından yenilenen taksi durakları ile ilgili çalışmaların devam ettiğini ifade ederek; “Bizim 43 tane taksi durağımız var. İlk olarak havaalanı taksi durağımız yenilendi. 10 tane de taksi durağımız ihaleye verildi, şuan çalışmalar bitmek üzere. Diğer kalan duraklarımız da peyler pey yapılacaktır. Yapılan bu çalışma şehrin estetiği ve güzel görünümü için çok güzel oldu” ifadelerini kullandı.
Van Şoförler ve Otomobilciler Odası Yönetim Kurulu Başkanı M. Emin Tuğrul, yaklaşan kurban bayramı nedeniyle yola çıkacak olan vatandaşların trafik kurallarına da harfiyen uymalarını istedi.

TEŞEKKÜR ETTİ

Tuğrul, taksi duraklarının yenilenmesi çalışmalarına ilişkin şunları söyledi; “Taksi duraklarında yapılan çalışmalar şehrin estetiğine katkı sunacak. Bu konuda, başta Van Valisi ve Van Büyükşehir Belediye Başkan Vekilimiz Murat Zorluoğlu olmak üzere, Genel Sekreterimiz, Ulaşım Dairesi Başkanımız ve Planlama Müdürümüzün gerçekten çok büyük emekleri oldu. Bu emeklerine karşılık onlara teşekkür ediyoruz. Geri kalan duraklarımızın da çalışmaları bitirilip inşallah en kısa zamanda faaliyete girecekler. Tabii bu çalışmalar belediye ile koordineli bir şekilde yapılıyor, sağ olsunlar belediye yetkilileri gerçekten tüm taleplerimizi karşılıyorlar. Taksici esnafına çağa uygun modern, rahat ve konforlu oturulabilir duraklar yapılıyor. Bunun için sonsuz teşekkür ediyoruz.”
“VATANDAŞLAR MUTLAKA DURAK YERLERİNİ KULLANSIN”
Şehir içi minibüs durakları ile ilgili de açıklama konuşan Tuğrul, şöyle devam etti; “Birkaç yıldır bir çalışmamız var. Sürekli bu konuda minibüsçü arkadaşlarımız bu işe özen göstermeye çalışıyorlar, yalnız durak kullanma alışkanlığı bizim insanımızda yok. Vatandaşlarımız mutlaka durak yerlerini kullansınlar. Bu konuda biz de sıkıntı yaşıyoruz, vatandaşımız bizim şoför arkadaşlarımızı yanlış yapmaya sevk ediyor. Duraklarımız var, duraklarımızda kabinler yapıldı, bunların daha da güzeli olacak, yani bu kabinleri kullansınlar, durakları kullansınlar. Olur olmaz yerlerde minibüslere el kaldırmasınlar ve aynı şekilde olur olmaz yerlerde inmesinler. Vatandaşlarımızdan özellikle bu konuda ricamız  var. Vatandaşlarımız durak dışında el kaldırdığı zaman minibüsçü de durmak zorunda kalıyor, ekmeği buradan çıkıyor çünkü, onun için de araç durduğunda trafik sıkışıyor. Yani ister istemez trafik sıkışıklığı oluyor ve arkasındaki araçlar zor durumda kalıyor. Acil işi olan oluyor, hastası olan oluyor, onun için özellikle bu durak yerlerini kullansınlar. Sürücü arkadaşlarımız da dolmuş tabelası olan yerlere, durak olan yerlere lütfen arabalarını park etmesinler, sivil araçlar park etiği zaman bu sefer bizim minibüsler, otobüslerimiz yol üzerinde yolcu indirme ve bindirme işlemi yapıyor. Bu da hepimize engel oluyor. Vatandaşlarımız yaya geçitlerini kullansınlar, özellikle soydan kavşağında gerçekten bir yoğunluk yaşanıyor, bu konuda biz de, vatandaş da, sürücüler de rahatsızlar, bunlara dikkat etmelerini özellikle rica ediyoruz.”

“ULAŞIMA ÖNEM VERİLİYOR”

Araç depolama alanlarına da değinen Van Şoförler ve Otomobilciler Odası Yönetim Kurulu Başkanı M. Emin Tuğrul, “Şuanda bizim 7 tane M Plakalı minibüs durağımız var, bu 7 tane M Plakalı sarı minibüslerimizin de depolama yerleri var. Memursen Toki, Kalecik Toki, Kevenli Toki ve Bostaniçi Toki bunların da depolama yerleri var. Bunlarla ilgili de çalışma var tabii ki önümüzdeki günlerde bunlarla ilgili güzel çalışmalarımız olacak. Büyükşehir Belediyesi, ulaşım konusuna gerçekten önem veriyor ve ilgileniyor ama ister istemez şehrimiz bir anda büyüdü, nüfus artışı oldu, bu nedenle bazı sıkıntılar da söz konusu” diye konuştu.

KALİFİYELİ ELEMAN SIKINTISI

Toplu taşıma araçlarında yaşanan yolcu ile şoför arasındaki tatsız diyaloglara ve tartışmalara da değinen Tuğrul, bunun için eğitim amaçlı seminerlerin verildiğini ve verilmeye devam edileceğini belirterek; “Her meslekte kalifiyeli eleman sıkıntısı yaşanıyor. Biz eğitim veriyoruz, seminer düzenliyoruz, gerçekten eğitimin faydasını görüyoruz. Halkla ilişkiler olsun, şoför yolcu ilişkileri olsun bunları bire bir de anlatıyoruz, seminerlerde anlatıyoruz. Bu eğitimlere katılan arkadaşlara bakıyoruz gerçekten gerçekten düzenli bir çalışma sergiliyor. Bu konuyu çözmek için sürekli çalışmalarımız söz konusu,uyarılarımız söz konusu, gerekli cezai işlemler de uygulanıyor tabi. Ama maalesef kalifiyeli eleman sıkıntısı var, bir türlü bunu aşamadık, yani ülke olarak aşamadık, sadece bizde değil, ülke genelinde bu sıkıntıyı yaşıyoruz” ifadelerini kullandı.

“4 SAAT ARAÇ SÜRÜP BELLİ ARALIKLARLA DİNLENSİNLER”

Son olarak, bayram tatili nedeniyle yola çıkacak olan tatilcileri de uyaran Tuğrul, açıklamalarını şu uyarılarla tamamladı; “Yaklaşan kurban bayramı nedeniyle tatile gidecek, yola çıkacak insanlarımızı şimdiden uyarıyoruz; lütfen trafik kurallarına uysunlar, sürat yapmasınlar, hız limiti ne ise onun üstüne çıkmasınlar, acele gideceğim diye ecele gitmesinler. 4 saat araç sürüp belli aralıklarla dinlesinler, havaların sıcak olması sebebiyle gerçekten uzun yolculuklarda sıkıntılar yaşanıyor, bu konuda tüm insanlarımızı uyarıyoruz. Artık haber bültenlerinde yaralı ve ölü haberlerini duymak istemiyoruz.”

Özel Haber: M. Selim KurtTuğrul; “Yenilenen  duraklar, kent estetiğine katkı sunacak”