Özgökçe, bayram tahminini açıkladı

Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Doğu Anadolu Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Cevdet Özgökçe, Kurban Bayramı tatili nedeniyle İran’dan gelecek ziyaretçi sayısının bir önceki bayrama nazaran daha da artacağını tahmin etti

VAN 24.08.2017 11:02:42 0
Tarih: 01.01.0001 00:00

İran’da uygulanan tatiller çerçevesinde Van’a gerçekleşen İranlı ziyaretçi sayısı her geçen gün artıyor. Ramazan bayramında binlerce İranlı Van’ı ziyaret ederken, bu rakamın Kurban bayramında daha da artacağı belirtiliyor. Bu beklenti şimdiden turizmciler ve esnafları heyecanlandırdı.

“25 BİN KİŞİ BEKLİYORUZ”
Van’daki İranlı turist hareketliliği ile ilgili gazetemize bilgi veren TÜRSAB Doğu Anadolu Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Cevdet Özgökçe, Kurban bayramı tatilinin 10 gün olduğuna dikkat çekerek, “Bu süre içinde, iç pazarda da hareketlilik olacağını düşünüyoruz” dedi.
İç turizmin yanı sıra İran’dan da yoğun bir ziyaretçi akını beklediklerini ifade eden Özgökçe, “Tatil süresinin uzun olması yüzleri güldürecek, hem iç, hem de dış pazardan ümitliyiz. Bu yıl İran pazarında bizim için diyebilirim ki son yüzyılın rekorunu kırdık. Çarşı pazara hepimiz çıkıyoruz, bunu gözlemlediğimizde diyebiliriz ki nüfusun yarısını İranlılar oluşturuyor. Bu durumdan esnafımız oldukça memnun, onların yüzü gülüyor, onların yüzü güldükçe biz de mutlu ve huzurlu oluyoruz. Otel yetkilileri ile görüşüyoruz, 'bizim rezervasyonlar yüzde 100 dolulukta' diyorlar. Geçen bayram 19 bin 500 civarında İran’dan gelen konuğumuz vardı, bu bayramda ise 25 bin civarında İranlı ziyaretçi bekliyoruz” diye konuştu.

TÜRSAB’IN ETKİSİ
İran üzerinden Van’a gerçekleşen turist akışıyla ilgili kendilerinin de katkısı bulunduğunu anlatan Özgökçe, “Bugün bu kadar İranlının Van’a gelmesinde TÜRSAB’ın da büyük bir etkisi vardır. İran pazarında bizim çok çalışmalarımız oldu, her yıl 15-20 defa İran’a gidiyoruz. Vali beyle de gittik, her gittiğimizde buradaki sektör temsilcilerini de götürdük. Oradaki acenteleri dolaştık, Van’ı ve Türkiye’yi anlattık, turizm bileşenleri ile orada toplantılar yaptık” ifadelerini kullandı.

CADDELERİN TURİZME ETKİSİ
Turizm alanında altyapının daha da geliştirilmesi gerektiğini ifade eden Özgökçe, şunları söyledi:
“Mesela İskele Caddesi nahoş bir durumda, İskele Caddesi aktif haldeyken Maraş Caddesi’nde hiçbir şey yoktu. Bugün Maraş Caddesi Paris olmuş, İskele Caddesi benim nazarımda virane, yıkık ve dökük bir cadde. İskele Caddesi çift yönlü trafiğe açılsın, burada bulunan esnaf da zor durumda. Hz. Ömer camisinin 100 metre aşağısında esnaf yok, ya bir kurum vardır ya da apartman, doğru dürüst esnaf kalmadı. Van TSO’nun bu cadde ile ilgili bir projesi var, umarım iyi olur, umarım caddenin gelişmesi için, turizm için verimli olur. Bölgemizin tek geçim kaynağı turizmdir, tarım hayvancılık ve sanayisıkıntılı durumda, bu alanlarda hiçbir şey üretilmiyor. Turizm bu şehrin tek zenginlik kaynağıdır. İyi değerlendirmek gerekiyor.”

“VAN ÖRNEK İL”
 Turizmle ilgili bir toplantıda Van’dan “örnek il” olarak söz edildiğini belirten Özgökçe, şunları kaydetti:
“Geçenlerde İstanbul da TÜRSAB’ın genişletilmiş bir toplantısı vardı. Başaran bey beni özellikle yanına istedi, Türkiye’de turizmde en iyi il diye Van’ı örnek gösterdi. Gerçekten Türkiye’nin her yeri bugün kan ağlıyor, turizm dibe vurmuş, biz Van’da gerçekten iyi bir durumdayız. Esnafımızın yüzü gülüyor, huzurlu bir şekilde evine gidebiliyor, esnaf ticaret yaptığı zaman mutlu oluyor. Fakat esnafın çeki- senedi ödenmediği zaman boşluğa düşüyor, her türlü sıkıntıyı görüyor. Bu nedenle turizmin kıymetini bilmeli ve buna göre hareket etmeliyiz.” Özel Haber: M. Selim KURT